Jakie są główne trendy w podcastingu na 2024 rok według Podsqueeze?
Podcasty rosną, ewoluują, stawiają na nowe technologie i nowe formy interakcji ze słuchaczami. Co będzie na topie w najbliższym czasie?
- Podcasty video zyskują na popularności. Zwłaszcza wśród osób, które nie słuchają, prowadząc samochód czy sprzątając, tylko potrzebują widzieć mimikę i język ciała
- Krótkie formy wideo z podcastów na TikToku czy Instagramie są kluczem do przyciągania uwagi widzów w czasach, gdy ich uwaga jest rozproszona.
- Sztuczna inteligencja: coraz więcej podcasterów korzysta z narzędzi AI typu transkrypcje, research i tworzenie scenariuszy, mastering, a nawet generowanie głosu. Sztuczna inteligencja pomaga w optymalizacji żmudnych zadań produkcji i promocji podcastów.
- Personalizacja treści: Podcasty stają się bardziej spersonalizowane, aby nawiązywać głębsze relacje z odbiorcami, dodając osobiste akcenty, takie jak historie z życia czy interakcje z publicznością.
- Monetyzacja. Twórcy podcastów mają coraz więcej możliwości zarabiania przez reklamy, sprzedaż produktów, organizowanie wydarzeń na żywo czy inne współprace.
- Podcasty na żywo: Słuchacze coraz częściej chcą interakcji na żywo z twórcami podcastów i bardziej autentycznych treści
- Edukacja na pierwszym miejscu. Chociaż rozrywka również cieszy się dużą popularnością, to właśnie podcasty edukacyjne zdobywają coraz większą rzeszę słuchaczy. Dlaczego? Bo szukamy nowych informacji i chcemy się czegoś nauczyć.
- Współprace pomiędzy podcasterami. Podcasty gościnne, gdzie różni twórcy mogą przedstawić się wzajemnie swoim słuchaczom, to najlepsza forma promocji podcastu.