Odkryj, czym jest prywatny podcast i dowiedz się, dlaczego jest idealnym rozwiązaniem dla coachów, terapeutów, influencerów i autorów kursów online. Zobacz korzyści, jakie niesie ze sobą subskrypcja i kursopodcast.
Podczas gdy podcasty zdobywają coraz większą popularność na całym świecie, nie wszyscy wiedzą o istnieniu czegoś takiego jak „prywatny podcast.” Dla coachów, terapeutów i autorów kursów online, prywatny podcast może okazać się kluczowym narzędziem do rozwoju swojej działalności i budowania lojalnej publiczności.
Wolisz słuchać niż czytać?
Co to jest prywatny podcast?
Prywatny podcast to taka forma podcastu, która nie jest dostępna dla każdego w Internecie, Jest dostępny tylko dla tych odbiorców, którzy dostali od Ciebie linka. Istnieją różne sposoby stworzenie podcastu jako prywatnego np. kurs audio, wykorzystywanie subskrypcji czy podcast jako bonus i dodatkowa wiedza dla dotychczasowych klientów. Może to być też rozwiązanie dla osób, które muszą często mówić to samo każdej nowej osobie i chcą to nagrać raz a dobrze, ale żeby nie było to dostępne za darmo i dla konkurencji.
Prywatny podcast często jest udostępniany za pośrednictwem subskrypcji. Co to oznacza? Dla słuchaczy oznacza to, że muszą zapłacić miesięczną lub jednorazową opłatę za dostęp do treści podcastu. W zamian otrzymują dostęp do materiałów, które nie są dostępne publicznie i mogą wspierać swojego ulubionego twórcę.
Dla podcastera subskrypcja może być źródłem dodatkowego dochodu, co stanowi zachętę do dostarczania wysokiej jakości treści.
Jak to działa? Czym jest prywatny kanał RSS i jak go utworzyć?
Kiedy masz publiczny podcast na Spotify, to za każdym razem, gdy publikujesz nowe odcinki, treść jest automatycznie rozpowszechniana poprzez RSS.
Prywatny kanał RSS nie jest przeznaczony do dystrybucji na publicznych platformach, takich jak Spotify czy Apple Podcasts. Zamiast tego masz prywatny adres linku, który samodzielnie wysyłasz do swojej grupy odbiorców, aby mogli go subskrybować ręcznie. Najprościej zrobić to jako link do prywatnego filmu na Youtoubie, poprzez platformy typu Patronite, czy poprzez newsletter. Ale możesz też wysłać adres RSS, żeby ktoś mógł go sobie dodać tam, gdzie słucha podcastu, np. na Spotify.
Niektóre takie podcasty są chronione hasłem, inne mają jeden adres, który udostępniasz wszystkim na zawsze, a jeszcze inne prywatne podcasty wykorzystują indywidualne adresy, generowane specjalnie dla każdego użytkownika, więc łatwiej jest wyłączyć treści, gdy ktoś przestaje płacić za dostęp.
Dlaczego prywatny podcast?
Treści dla twoich klientów
Prywatny podcast pozwala Ci dostarczać treści dla twoich klientów. Możesz tworzyć spersonalizowane odcinki, które są dostosowane do potrzeb i celów każdego klienta lub ogólne treści. To znakomita forma wsparcia i dostęp do dodatkowych materiałów typu relaksacyjna muzyka, sesje medytacyjne lub poradniki terapeutyczne, kursy online w formie audio czy porady.
Autorzy kursów online mogą wykorzystać prywatny podcast jako rozszerzenie swoich kursów. Możesz dostarczać dodatkowe materiały, studia przypadków lub wywiady z ekspertami.
Ekskluzywność
Prywatny podcast oferuje treści dostępne tylko dla subskrybentów, co przyciąga lojalnych, płacących odbiorców.
Tworzenie społeczności
Podczas gdy publiczny podcast może przyciągnąć tysiące słuchaczy, to prywatny podcast pozwala Ci na budowanie mniejszej, ale znacznie bardziej zaangażowanej społeczności. Twoi subskrybenci to osoby, które naprawdę cenią Twoje treści i chcą się rozwijać dzięki Twojemu wsparciu.
Zarabianie na treściach
Prywatny podcast daje Ci kontrolę nad zarabianiem na podcaście. Możesz określić cenę subskrypcji i zmienić ją kiedy chcesz. To pozwala Ci zarabiać na swojej pracy i budować stabilny dochód.
Kursopodcast
Kursopodcast łączy cechy kursu online z formatem podcastu. Jest to rodzaj podcastu, który dostarcza edukacyjne treści i jest doskonałym narzędziem do nauki i rozwijania wiedzy w formie audio. Łatwiej i szybciej go nagrać niż materiał wideo.
Treści na żądanie
Klienci mogą słuchać odcinków wtedy, gdy tego potrzebują, a ty masz czas dla siebie.
Edukacja
Prywatny podcast pozwala na edukację klientów czy pacjentów. Możesz tworzyć odcinki, które wyjaśniają różne koncepcje i techniki, powiedzą, jak dbać o siebie na co dzień, co może pomóc lepiej zrozumieć i wykorzystać twoje usługi, oraz rozwinąć tematy, na które zwykle nie starczało ci czasu. Nie musisz mówić tego samego każdej nowej osobie, bo podstawy wysyłasz jako podcast, więc możesz skupić się na ciekawszych dla siebie tematach.
Prywatność
Treści nie są dostępne publicznie, więc nie podlegają cenzurze i trudniej je skopiować.
Marketing i promocja
Prywatny podcast może być także narzędziem marketingowym. Możesz używać go do promowania swoich kursów online i przyciągania nowych klientów. Oferując próbne odcinki, przyciągniesz uwagę potencjalnych klientów.
Chcesz dowiedzieć się jak ogarnąć to technicznie?
Przeczytaj więcej na:
https://riverside.fm/blog/private-podcasts
Przeczytaj mój artykuł o prywatnych podcastach na Onecie
Chcesz mieć własny prywatny podcast?
Napisz do mnie — wszystkiego Cię nauczę